måndag, oktober 17, 2005

En olycka kan göra så mycket...

Det är märkligt att en olycka mot essingeleden skapar det tryck som behövs för att få fart på diskussionen om förbifarten. Det är absolut nödvändigt att få igång bygget av ett annat alternativ till Essingeleden. Men det känns bra trist att det måste hända en olycka innan...

Jag tänker osökt på Bromma flygplats. Ska vi verkligen behöva vänta på en olycka innan vi kan lägga ner flygplatsen? Den olyckan kommer att vara förödande!

Att lägga ner bromma flygplats är i allra högsta grad förebyggande arbete och ger dessutom möjljigheten att bygga BrommaBoplats... med 10 000 bostäder.

2 Comments:

At 08 december, 2005 08:39, Blogger Nathalie Sundesten Landin said...

Det har redan hänt en olycka (eller två). 1992 störtade ett flygplan i min port när jag bodde i Bromma. Den klöv min bil mitt itu och mitt vardagsrumsfönster krossades av ett flygplanshjul.

Nu var det ett litet sportflygplan. Men tänk om...

 
At 08 december, 2005 22:15, Blogger Teres said...

Det var tur det... Numer flygs inga små sportflygplan på Bromma. Utan bara stora flyg, vilket innebär att om det blir en nästa gång så finns inga tänk om. Det blir Krash, bom, bang

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se eXTReMe Tracker