måndag, september 19, 2005

Jag har fått min första anmälan...

För er som läste DN i fredags så kunde man se att jag fått min första JO-anmälan. Det hela är synnerligen anmärkningsvärt.

Först så skickar moderaterna, med Kristina Axén Ohlin i spetsen, ut ett direktbrev till allmännyttans hyresgäster. Där dom påstår att vi (socialdemokraterna) minsann ska höja deras hyra med minst 1000 kr per månad eller 12 000 per år. Dessutom helsideannonserar dom detta i mitt i tidningarna över hela staden.

Detta resulterar i att mängder att oroliga hyresgäster undrar vad detta handlar om, och vänder sig naturligt till sin fastighetsförvaltare. Eftersom anställda inte vet mer än det som påstås i Kristina Axén Ohlins brev kring detta falska påstående skickar jag som ordförande ett mail till tjänstemän på svenska bostäder för att tala om var frågan ligger och hur jag ser på detta. På så sätt hoppas jag kunna bidra till att lugna alla ledsna och upprörda männsikor.

Frågan om en bostadsstiftelse utreds fortfarande och det finns inget förslag, vilket betyder att dom hittat på det. Klart är dock att ett förslag som innebär hyreshöjningar aldrig kommer att bli aktuellt. Vårt syfte med en eventuell stiftelse är ju att skydda allmännyttans hyresgäster - inte att höja några hyror så att folk inte kan bo kvar.

För detta blir man anmäld! Alltså: Dom ljuger folk rakt i ansiktet, jag försöker att berätta sanningen och för detta så blir man anmäld. Ja, det är inte lätt att vara politiskt korrekt.

Bloggtoppen.se eXTReMe Tracker