måndag, september 28, 2009

Skäms Joakim Larsson!

Vet inte hur många som läste repliken på SVD:s ledarsida men man baxnar ju över Joakim Larsson kommentar:

"när flera fullmakter återkallas fem minuter innan en köpstämma ska starta kan det inte uppfattas som något annat än en illvillig kampanj. Därför är det fullt rimligt att föreningen nu får en förlängd tid att avhålla en stämma"

Först har han tydligt deklararet att han minnsan ska prata med mig både via SVD och ABC. Jag väntar fortfarande på att han ska ta den där diskussionen med mig. Hur svårt kan det vara vi jobbar ju i samma hus.

Man har ju viss förståelse för att media tycker det är mycket roligare hänga ut en politiker. I själva verket så är det väl medias roll att granska huruvida demokratin efterlevs och när dom inte gör det så granskar man i stället de politiker som fortfarande tycker att det är viktigt att den faktiskt gör det.

I dag har jag dessutom fått veta att man erbjudit ytterligare förlängning i en månad för att man har fått in mail från både BR-anhängare och BR-motståndare och för att jag frågade om jag fick närvara på stämman. Det mest ironiska är att om jag fått vara med hade jag nog inte varit hälften så upprörd för då hade jag missat alla BR-anhängare som sprang runt och bankade på dörrar för att få fram fler fullmakter. Jag hade sluppit att höra hyresgäster vittna om hur dom den senaste 1,5 året fått utstå sådana påtryckningar att dom numer smyger hem om kvällarna och jag hade sluppit se vad en ombildning kan förvandla en tidigare gemytlig grannsämja till glåpordsskrikande männiksor utan respekt för varandra.

Jag har aldrig och kommer aldrig att lägga mig i en enskild ombildning annat än på politisk nivå. Att se hur det går till tycker jag alla politiker borde göra. Joakim Larsson däremot han litar helt och fullt på en konsult som när allt kommer omkring bara drivs av sina egna ekonomiska intressen.

Likväl som man kan få fram en fullmakt fem i tolv måste man kunna ändra sig. Men för det visar Joakim Larsson ingen respekt. Jag bara konstaterar att för Joakim Larsson är människors rättigheter inte mycket värda om dom inte lever upp till hans moderatpolitiska motiv. Skäms Joakim Larsson!

6 Comments:

At 30 september, 2009 11:59, Anonymous Förbannad i Kastanjegården said...

Redan nu har man börjat terrrorisera människor igen. Ve den i Kastanjegården som inte skriver på en fullmakt. Snart kommer skottpengar införas känns det som.
Jag håller med dig. Joakim Larsson borde verkligen skämmas för det han utsätter mig och andra människor på gården för. Räcker inte ett fyrdubbelt NEJ?

 
At 30 september, 2009 15:51, Blogger Teres said...

Sälj, sälj, sälj ... Till vilket pris som helst är prioritet på stadshusmajoritetens dagordning

 
At 30 september, 2009 16:01, Anonymous Förbannad i Kastanjegården said...

Den här länken känns ganska träffande med mina egna misstankar om vad som försiggår i Stadshuset just nu.

Vad som händer här i Dalen är ett sorgligt faktum som slår en varje dag.

 
At 07 oktober, 2009 14:27, Anonymous Anonym said...

Jag förstår inte varför du inte blivit anmäld för ministerstyre än.

Jag ska ta upp detta med min förening och se om man kan anmäla dig för ministerstyre.

Du ska krossas yrkesmässigt med alla medel som går att finna.

 
At 22 oktober, 2009 13:39, Anonymous Anonym said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

 
At 23 oktober, 2009 14:39, Blogger Teres said...

Jag har precis tagit bort en kommentar vilket jag inte brukar göra. Jag tar gärna kritik på bloggen och på andra ställen men det är inte ok att använda vilket språk som helst.

Appropå inlägget om att krossa mig så kan man ju försöka. Problemet är dock att det är helt omöjligt som oppostionspolitiker att tillämpa ministerstyre. Det förutsätter att man är ytterst ansvarig. Hade jag varit det hade problemen aldrig uppstått.

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se eXTReMe Tracker