onsdag, oktober 25, 2006

Att följa upp fakta

Det är tråkigt att DN sida inte följer upp fakta innan dom tillskriver en åsikter.

I dagens DN skriver journalisten Kjell Nilsson att jag har ställt mig bakom att porta socialbidragsberoende från Järvafältet. Detta är inte sant!

Svenska bostäders styrelse har inte ställts sig bakom det DN beskriver som "portning av bidragstagare". Det styrelsen däremot har ställt sig bakom är en utredning och föslag på hur man skulle kunna lägga drygt 100 miljoner extra på järva för att lyfta områdena i dialog och samverkan med olika aktörer som boende, hyresgästförening, stadsdelsförvaltning, polis osv.
En enig styresle har ställt sig bakom dessa intentioner. I detta ärende fanns en mening om en "aktiv bostadsförmedling" som Svenska bostäders ledningsgrupp har tolkat till att inte tillåta socialbidragstagare att få lägenheter.

Jag har i egenskap av avgående ordförande krävt att få upp detaljer kring detta till nästkommande styrelse. Det finns således inga beslut fattade utan om den tillträdande ordföranden (K Alvendal) så vill kommer det ärendet upp på nästa styrelse. Jag kommer då att ta ställning i frågan.

Spontant tycker jag inte man kan utestänga en grupp från ett visst område och om jag överhuvudtaget skulle kunna vara positiv till ett sånt förslag så krävs nogsam resultatuppföljning och kompensation åt andra hållet. Alltså fler socialbidragsberoende på Östermalm.

1 Comments:

At 01 februari, 2007 19:06, Anonymous Anonym said...

Hej Teres!

Kul att ni har en blogg.

Jag vill gärna göra er uppmärksamma på följande blogginlägg:

http://camitz.blogg.se/debatt/220107151659_nr_blandningen_skiktar_sig.html

Ni är välkomen att kommentera!

Varma hälsningar,
Martin

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se eXTReMe Tracker